Månadsbrev oktober

Under onsdagen den 24/9 hade vi skoljogg. Vi gick i samlad trupp till Skinnarängen där alla elever fick värma upp tillsammans. Därefter fick eleverna springa en sväng. Till att börja med springer alla elever, därefter går en del medan andra springer vidare. Alla elever kämpade dock väl!

Fredagen den 3/10 är det studiedag, vilket innebär att eleverna är lediga från skolan.

Vecka 40 börjar utvecklingssamtalen. Tänk på att höra av er till respektive lärare om ni byter datum och tid med någon klasskompis, eller om ni får förhinder och inte kan komma.

24/10 uppmärksammar vi FN- dagen. Programmet för dagen är ännu inte klart.

Vecka 44 höstlov - alla elever lediga från skolan hela veckan.

Varje vecka arbetar vi med värdegrundsarbete. Den senaste tiden har vi arbetat mycket med rasterna och det har mynnat ut i en bok med "våra rasttips", som hänger ute i korridoren. Denna bok är fylld av tips på lekar och rastaktiviteter som eleverna själva har utformat. Eleverna tittar i denna bok flitigt innan de ger sig ut på rast.
För övrigt har vi pratat mycket om hur man beter sig mot sina medmänniskor. Hittills har vi inte haft några direkta incidenter att reda ut. Vi önskar att ni en period frmaöver fortsätter, att ha regelbundna samtal om hur man är en bra kompis samt att hämndaktioner inte är ok. Detta är något vi inte kan prata nog om.

Under höstterminen kommer vi att få gå på bokprat till stadsbiblioteket. Där kommer eleverna även få passa på att låna böcker. Vi hör av oss om vilka datum detta kommer att gå av stapeln. Vi kommer även att få boklådor om rymden, vilket gör att eleverna kan förkovra sig lite extra bland stjärnor och planeter i klassrummen.
För närvarande arbetar vi med vår galax, Vintergatan. Under vecka 39 har eleverna fått lära sig mer om Vintergatans uteseende, samt varför det heter Vintergatan. För bilder och elevarbeten, se webbloggen.

Mvh Personalen år 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0